Verkkokaupan ABC - Avainasiat yhdessä päivässä


 1.2.2019 klo 8.00 - klo 16.00
 LAMK NiemiCampus M19 | Auditorio 2, Mukkulankatu 19, Lahti
 LADEC & LAMK
 Maksuton

 #DigiLAHTI -hankkeen ja Design Venture -ohjelman yhteistyöllä tuottamaan "Verkkokaupan ABC - Avainasiat yhdessä päivässä" -seminaariin osallistui runsaat 100 aiheesta kiinnostunutta.

Seminaarissa käytiin läpikotaisin ja käytännönläheisesti lävitse pääasioita, joita verkkokaupan aloittamiseen ja verkkokaupankäyntiin liittyy ja mitä kaikkea pitää ottaa huomioon: Lähdettiin liikkeelle yrityksen strategiasta ja tavoitteiden asetannasta, pohdittiin eri alustoja ja muitakin tärkeitä asioita, jota verkkokaupan perustamisvaiheessa pitää ottaa huomioon ja päättää, mm. eri maksutapoja, logistiikkaa, markkinointia, asiakkuuksien hallintaa ja kansainvälistymistä.... Ja kuultiin esimerkki jos toinenkin!

Tutustu esityksiin klikkaamalla aiheotsikoita alla olevasta ohjelmasta!

Verkkokaupan ABC – Avainasiat yhdessä päivässä
Perjantai 1.2.2019 klo 8.00 – 16.00
LAMK NiemiCampus M19 | Mukkulankatu 19, Lahti

OHJELMA

8.00 – 8.15      Aamukahvi | Auditorio 2

8.15 – 8.30      Tervetuloa – DigiLAHTI-hanke ja Design Venture -ohjelma
                        Kimmo Seppänen ja Mikko Kyle, LADEC & Veli-Pekka Räty, LAMK

8.30 – 9.00     Miksi verkkokauppa? Strategia verkkokaupan kivijalkana
                        Kimmo Seppänen, LADEC

9.00 – 9.30     Asiakkaan käyttäytymisen ymmärtäminen ja seuraaminen
                        Timo Luoto, Frosmo Oy

10.00 – 10.15   Kysymyksiä, keskustelua & tauko

10.15 – 11.00    Keynote: Verkkokauppa nyt – meillä ja maailmalla
                        Väinö Kaalikoski, SB Ecommerce Group Oy

11.00 – 11.15     Kysymyksiä & keskustelua

11.15 – 11.45     Verkkokauppa-alustojen lyhyt oppimäärä
                        Jussi Kujansuu, Solita Oy

11.45 – 12.00   Kysymyksiä & keskustelua

12.00 – 13.00   Lounas (omakustanteinen) | M19 Food Market, 1. kerros

13.00 – 13.30   Case Made in Finland Shop: Suomessa valmistettujen tuotteiden kv-verkkokauppa
                         Tomas Nordström, Made in Finland Shop

13.30 – 14.00   Case Puine: Monta myyntikanavaa kivijalasta kv-verkkokauppaan
                         Jasmiina Kolehmainen, Puine Ky

14.00 – 14.30   Verkkomaksaminen haltuun
                         Johannes Kumpukoski, Paytrail

14.30 – 14.45   Kahvitauko

14.45 – 15.15    Verkkokaupan markkinointi – miten tavoitan ja pidän asiakkaat?
                         Hakukoneet, display-mainonta, sähköpostimarkkinointi, some, blogit, chat yms.
                         Tomi Kaitarinne, Kuuki Marketing Lab

15.15 – 16.00   Alan kehitys – AMAZON: uhkia vai mahdollisuuksia? 
                        Tekoälyä kauppaankin? Miten tästä eteenpäin?  Kysymyksiä ja keskustelua.
                        Kimmo Seppänen ja Mikko Kyle, LADEC & Veli-Pekka Räty, LAMK


Lataa tästä ohjelma pdf-muodossa.

Kiitos kaikille osallistujille ja puhujille!
 

Lahden Seudun Kehitys LADEC Oy
Lahden ammattikorkeakoulu Oy


---
Design Venture -ohjelmalla autetaan Lahden seudun pk-yrityksiä kehittämään monipuolisesti, suunnitelmallisesti ja pitkäjänteisesti uutta yritystoimintaa, uudistumaan, kasvamaan ja kansainvälistymään – muotoilun keinoin. Muotoiluyrityksiä ja muotoilijoita autetaan kehittämään palveluitaan entistä paremmin asiakastarpeita vastaaviksi. Yritys- ja teemaryhmäkohtaisten sparrausten lisäksi ohjelmassa järjestetään teemakohtaisia tapaamisia ja luentoja sekä Design on the Road -kiertueita. Ohjelmassa pilotoidaan yrityksiä ja muotoilijoita kohtauttava ja muotoilutietouden ja -ajattelun leviämistä edistävä Design Venture Day -tapahtuma osana Lahti Design Weekiä. Design Venture -ohjelmaa toteuttavat yhteistyössä Lahden Seudun Kehitys LADEC Oy ja Lahden Ammattikorkeakoulu Oy (LAMK) ja sitä rahoittavat Euroopan aluekehitysrahasto ja Hämeen ELY-keskus.

---
#DigiLAHTI Uutta kasvua digitaalisuudesta PK-yrityksille -hankkeella tehostetaan yritysten prosesseja kehittämällä uusia asiakas- ja käyttäjälähtöisiä toimintamalleja, palveluita ja tuotteita sekä digitalisoimalla yritysten toimintaa. Hankkeessa tuotetaan työvälineitä, tietoa ja toimintamalleja digitalisaation hyödyntämiseen pk-yrityksissä, sekä toiminta-alusta yritysten digitaalisten ratkaisujen kehittämiseen. Hanketta toteuttaa Lahden Seudun Kehitys LADEC Oy yhteistyössä Lahden Ammattikorkeakoulu Oy:n (LAMK) ja Lappeenrannan teknillinen yliopiston kanssa, ja sitä rahoittavat Euroopan aluekehitysrahasto ja Päijät-Hämeen liitto.