Verkkokaupan ABC - Avainasiat yhdessä päivässä
#DigiLAHTI -hankkeen ja Design Venture -ohjelman yhteistyöllä tuottamaan "Verkkokaupan ABC - Avainasiat yhdessä päivässä" -seminaariin osallistui runsaat 100 aiheesta kiinnostunutta.
Seminaarissa käytiin läpikotaisin ja käytännönläheisesti lävitse pääasioita, joita verkkokaupan aloittamiseen ja verkkokaupankäyntiin liittyy ja mitä kaikkea pitää ottaa huomioon: Lähdettiin liikkeelle yrityksen strategiasta ja tavoitteiden asetannasta, pohdittiin eri alustoja ja muitakin tärkeitä asioita, jota verkkokaupan perustamisvaiheessa pitää ottaa huomioon ja päättää, mm. eri maksutapoja, logistiikkaa, markkinointia, asiakkuuksien hallintaa ja kansainvälistymistä.... Ja kuultiin esimerkki jos toinenkin!
Tutustu esityksiin klikkaamalla aiheotsikoita alla olevasta ohjelmasta!
Verkkokaupan ABC – Avainasiat yhdessä päivässä
Perjantai 1.2.2019 klo 8.00 – 16.00
LAMK NiemiCampus M19 | Mukkulankatu 19, Lahti
OHJELMA
8.00 – 8.15 Aamukahvi | Auditorio 2
8.15 – 8.30 Tervetuloa – DigiLAHTI-hanke ja Design Venture -ohjelma
Kimmo Seppänen ja Mikko Kyle, LADEC & Veli-Pekka Räty, LAMK
8.30 – 9.00 Miksi verkkokauppa? Strategia verkkokaupan kivijalkana
Kimmo Seppänen, LADEC
9.00 – 9.30 Asiakkaan käyttäytymisen ymmärtäminen ja seuraaminen
Timo Luoto, Frosmo Oy
10.00 – 10.15 Kysymyksiä, keskustelua & tauko
10.15 – 11.00 Keynote: Verkkokauppa nyt – meillä ja maailmalla
Väinö Kaalikoski, SB Ecommerce Group Oy
11.00 – 11.15 Kysymyksiä & keskustelua
11.15 – 11.45 Verkkokauppa-alustojen lyhyt oppimäärä
Jussi Kujansuu, Solita Oy
11.45 – 12.00 Kysymyksiä & keskustelua
12.00 – 13.00 Lounas (omakustanteinen) | M19 Food Market, 1. kerros
13.00 – 13.30 Case Made in Finland Shop: Suomessa valmistettujen tuotteiden kv-verkkokauppa
Tomas Nordström, Made in Finland Shop
13.30 – 14.00 Case Puine: Monta myyntikanavaa kivijalasta kv-verkkokauppaan
Jasmiina Kolehmainen, Puine Ky
14.00 – 14.30 Verkkomaksaminen haltuun
Johannes Kumpukoski, Paytrail
14.30 – 14.45 Kahvitauko
14.45 – 15.15 Verkkokaupan markkinointi – miten tavoitan ja pidän asiakkaat?
Hakukoneet, display-mainonta, sähköpostimarkkinointi, some, blogit, chat yms.
Tomi Kaitarinne, Kuuki Marketing Lab
15.15 – 16.00 Alan kehitys – AMAZON: uhkia vai mahdollisuuksia?
Tekoälyä kauppaankin? Miten tästä eteenpäin? Kysymyksiä ja keskustelua.
Kimmo Seppänen ja Mikko Kyle, LADEC & Veli-Pekka Räty, LAMK
Lataa tästä ohjelma pdf-muodossa.
Kiitos kaikille osallistujille ja puhujille!
Lahden Seudun Kehitys LADEC Oy
Lahden ammattikorkeakoulu Oy
---
Design Venture -ohjelmalla autetaan Lahden seudun pk-yrityksiä kehittämään monipuolisesti, suunnitelmallisesti ja pitkäjänteisesti uutta yritystoimintaa, uudistumaan, kasvamaan ja kansainvälistymään – muotoilun keinoin. Muotoiluyrityksiä ja muotoilijoita autetaan kehittämään palveluitaan entistä paremmin asiakastarpeita vastaaviksi. Yritys- ja teemaryhmäkohtaisten sparrausten lisäksi ohjelmassa järjestetään teemakohtaisia tapaamisia ja luentoja sekä Design on the Road -kiertueita. Ohjelmassa pilotoidaan yrityksiä ja muotoilijoita kohtauttava ja muotoilutietouden ja -ajattelun leviämistä edistävä Design Venture Day -tapahtuma osana Lahti Design Weekiä. Design Venture -ohjelmaa toteuttavat yhteistyössä Lahden Seudun Kehitys LADEC Oy ja Lahden Ammattikorkeakoulu Oy (LAMK) ja sitä rahoittavat Euroopan aluekehitysrahasto ja Hämeen ELY-keskus.
---
#DigiLAHTI – Uutta kasvua digitaalisuudesta PK-yrityksille -hankkeella tehostetaan yritysten prosesseja kehittämällä uusia asiakas- ja käyttäjälähtöisiä toimintamalleja, palveluita ja tuotteita sekä digitalisoimalla yritysten toimintaa. Hankkeessa tuotetaan työvälineitä, tietoa ja toimintamalleja digitalisaation hyödyntämiseen pk-yrityksissä, sekä toiminta-alusta yritysten digitaalisten ratkaisujen kehittämiseen. Hanketta toteuttaa Lahden Seudun Kehitys LADEC Oy yhteistyössä Lahden Ammattikorkeakoulu Oy:n (LAMK) ja Lappeenrannan teknillinen yliopiston kanssa, ja sitä rahoittavat Euroopan aluekehitysrahasto ja Päijät-Hämeen liitto.
Tapahtuman yhteyshenkilö



