Suomalainen Cleantech Venture Day -pääomasijoitustapahtuma laajenee Iso-Britanniaan

27.2.2017

Lahdessa kotipesää pitänyt pääomasijoitustapahtuma Cleantech Venture Day laajentuu Iso-Britanniaan Lontooseen, jossa tapahtuma järjestetään jatkossa kerran vuodessa.

Pääomasijoitustapahtuman järjestelyistä vastaa muun muassa Cambridgen yliopiston tutkijoista ja Iso-Britannian cleantech-yrityksistä koostuva Cambridge Cleantech -klusteri yhdessä suomalaisen Nordic Innovation Acceleratorin kanssa.

Viimeisen 11 vuoden kuluessa Cleantech Venture Day:ssa satoja cleantech-yrityksiä on tavannut kasvokkain kansainvälisiä sijoittajia, ja kerännyt tapahtumaan osallistumisen jälkeen yli 400 miljoonaa euroa rahoitusta kasvunsa tueksi.

Ensimmäinen Cleantech Venture Day -tapahtuma pidetään Lontoossa vuoden 2017 lopulla, jonka yhteydessä järjestetään myös kansainvälisen Global Cleantech Later Stage Award -kilpailun finaali. Tapahtuma järjestetään myös jatkossa Lahdessa, johon on perinteisesti osallistunut suomalaisten yritysten lisäksi muiden pohjoismaiden yrityksiä. Seuraava Cleantech Venture Day järjestetään Lahdessa vuoden 2018 keväällä.

”Lahden tapahtumassa keskitymme jatkossakin Pohjoismaisiin kasvuyrityksiin ja heidän tukemiseen rahoituksessa ja tunnettavuudessa. Olemme todella innoissamme päästessämme kasvattamaan Cleantech Venture Day -tapahtuman tunnettuutta Pohjoismaiden ulkopuolelle sitoutuneen kumppanin kanssa. Cleantech Cambridge oli aloitteen tekijä ja teki perusteellisen vertailun eri cleantech-tapahtumista ennen valintaansa”, kertoo Nordic Innovation Acceleratorin hallituksen puheenjohtaja Nina Harjula. ”Yhteistyö mahdollistaa myös meille tapahtuman kehittämisen uudelle tasolle, koska sopimuksen mukaisesti teemme monipuolista yhteistyötä markkinoinnissa, sisältökokonaisuuksien ja verkoston laajentamisen saroilla.”

“Olemme innoissamme päästessämme järjestämään Cleantech Venture Day -tapahtumaa Isossa-Britanniassa uuden yhteistyökumppanimme Nordic Innovation Acceleratorin kanssa. Rahoituksen löytäminen on edelleen jäsenyritystemme suurin haaste”, kertoo Cambridge Cleantechin toimitusjohtaja Martin Garratt. ”Tämä hyväksi ja tehokkaaksi havaittu sijoitustapahtuma kokoaa yhteen suuren joukon alan innovatiivisimpia cleantech-yrityksiä, sijoittajia sekä asiantuntijoita. Odotamme innolla sekä itse tapahtumaa että sen jäsenyrityksillemme suomia rahoitusmahdollisuuksia."

www.cambridgecleantech.org.uk

www.cleantechday.fi

www.nordicinnovationaccelerator.com

Nordic Innovation Accelerator Oy