Notkee.com ja Tricton Lahden alueen Kasvupolun voittoon

7.6.2018

Lahden alueen lupaavimmaksi kasvajaksi on Kasvu Openin sparrausprosessin jälkeen valittu yritys lahtelainen uudenlaisia mainosformaatteja toteuttava Notkee.com. Kunniamaininnan sai tapahtumaosaaja Tricton Oy. Voittajayritykset etenevät valtakunnallisiin Kasvu Open -jatkosparrauksiin ja -finaaliin, jossa valitaan Suomen parhaat kasvuyritykset Start again ja Startup -sarjoissa.

Kuvassa (vasemmalla) voittajaksi valittu Notkee.comin Karri Naakka ja kunniamainittu Trictonin Pasi Rantanen.

Valinnat tehtiin kaikkiaan 15 kasvuhaluisen yrityksen joukosta, jotka seulottiin alan asiantuntijoiden kahden päivän sparraukseen 37 hakijasta.

Tuomaristo kiinnitti valintoja tehdessään huomiota mm. motivaatioon, markkinapotentiaaliin, skaalautuvuuteen, liikeidean uskottavuuteen ja ainutlaatuisuuteen.

Vuonna 2016 perustettu Notkee.com toteuttaa mainosformaatteja omaa alustaansa hyödyntäen. Alusta mahdollistaa interaktiivisten ja kolmiulotteisten mainosten joustavan tuottamiseen nopeasti. Tuomariston mukaan Notkee.com on "born global" eli omaa vahvan kasvupotentiaalin suoraan kansainvälisille markkinoille. Sen innovatiivinen alusta mahdollistaa skaalautuvan liiketoiminnan. Yrityksellä on oppimiskykyinen ja kasvua tukeva tiimi.

Vuonna 2012 perustettu lahtelainen Tricton Oy tapahtumatoteuttamisen moniosaaja, jolla on laajaa teknistä osaamista sekä suunnittelun että muotoiluun. Tuomariston mukaan yrityksellä on järkevää hulluutta, joka tuottaa innovaatioita kansainvälisille elämysmarkkinoille. Tiimistä löytyy rohkeutta, ideoita, energiaa ja monipuolista osaamista kasvuun.

Asiantuntijoiden kahden päivän maksuttoman sparrauksen saivat myös Dinox Sport Oy, Ekomuovi Oy ja Holmet Oy Hollolasta, Lehmonkärki Asikkalasta, Orima-Tuote Oy Orimattila, HEMMI kodit Oy Heinolasta, Ettonet Oy, Sarin-Väisänen Oy, Kitetirri Tmi, Chic Mini Me Oy, Mainostoimisto MBE sekä Tricton Oy Lahdesta, Tapahtumahotelli Tallukka Vääksystä ja Tiva Myynti Oy Nastolasta.

Tuomaristoon kuuluivat Timo Wallenius Henkilöstörahoituspalvelut Oy:stä, Jussi Eerikäinen Hämeen Kauppakamarista, Päivi Leppänen Lahden Seudun Kehitys Ladec Oy:stä, Piia Aaltonen Lunnista, Henna Erkamo Koulutuskeskus Salpauksesta, Heikki Mäkilä Heinolan kaupungista, Jari Hautamäki LAMKista, Kari Sartamo Ely-keskuksesta ja Juha Hertsi Päijät-Hämeen liitosta.

Lahden alueen Kasvupolku on osa Kasvu Openia, jonka valtakunnallinen finaali, Kasvu Open Karnevaali järjestetään 24.─25.10.2018 Jyväskylässä. Finaaliin pääsee kaikkiaan 100 yritystä eri Kasvupoluilta,  joita järjestetään tänä vuonna eri toimialoilla ja alueilla yhteensä 26.