LADEC tarjoaa alueen yrityksille tehostettua apua koronavirustilanteessa

24.3.2020

Mediatiedote 24.3.2020LADEC-korona-apu_mainos_kuntalogo_1080x1080.jpg

LADEC tarjoaa alueen yrityksille tehostettua apua koronavirustilanteessa

Lahden Seudun Kehitys LADEC Oy auttaa tehostetusti Lahden seudun yrityksiä koronapandemian eteen tuomissa vaikeuksissa. LADECin yritysneuvojista koottu kriisitiimi neuvoo ja opastaa erityisesti akuuteissa talous- ja rahoitusasioissa, mutta myös esimerkiksi yt-neuvotteluihin, yrittäjän jaksamiseen sekä myyntiin ja markkinointiin liittyvissä kysymyksissä. Neuvonta on LADECin toiminta-alueen yrityksille maksutonta.

Neuvojat päivystävät LADECin palvelunumerossa 044 702 2700 ja chatissa (www.ladec.fi). Koronatilanteen vuoksi palvelupuhelimen ja chatin aukioloaikoja on pidennetty, ja apua saa niistä arkisin klo 8.30 – 18.00. Tarvittaessa LADECilla on valmius edelleen laajentaa neuvontaa sekä aukioloaikoja.

LADEC työskentelee koko kriisin ajan tiiviissä yhteistyössä yrittäjäjärjestöjen ja viranomaisten kanssa var-mistaakseen, että jokainen yrittäjä löytäisi tarvitsemansa avun. LADEC seuraa myös tiiviisti hallituksen pää-töksiä, jotta yrittäjille voidaan kertoa mahdollisimman ajantasainen tieto siitä, mitä nämä päätökset tarkoitta-vat käytännössä erilaisten julkisten yritystukien ja -lainojen osalta.

LADEC on myös avannut verkkosivustolleen erillisen koronasivun www.ladec.fi/korona-apu, johon kootaan jatkuvasti päivittyvää informaatiota sekä linkkejä yrittäjälle hyödyllisiin tietolähteisiin.

Jukka Rantanen
jukka.rantanen@ladec.fi

Päivi Leppänen
johtaja, Neuvonta- ja kehittämispalvelut
paivi.leppanen@ladec.fi

LADECn yritysneuvojat ovat tavoitettavissa arkisin klo 8.30 – 18.00 numerosta 044 702 2700 tai chatin kautta osoitteessa www.ladec.fi.

Päivittyvä koronainfo: www.ladec.fi/korona-apu

Lahden Seudun Kehitys LADEC Oy – Buustia bisnekseen!
LADEC kehittää Lahden seudun elinkeinoelämän kasvun edellytyksiä ja kilpailukykyä sekä markkinoi seutua vetovoimai-sena yritysympäristönä. Palvelemme 7 kunnassa: Lahti, Asikkala, Hartola, Hollola, Iitti, Orimattila ja Padasjoki. Autamme yrittäjiä ja yrityksiä kaikissa yrityksen perustamiseen, kasvuun, kehittämiseen ja kansainvälistymiseen sekä seudullemme sijoittumiseen liittyvissä asioissa. Neuvontapalvelumme on maksutonta.

Neuvomme vuosittain noin 600 henkilöasiakasta perustamis- ym. asioissa, ja avullamme Lahden seudulle syntyy yli 200 uutta yritystä joka vuosi. Liiketoiminnan kehittämispalveluitamme hyödyntää vuosittain noin 700 yritysasiakasta. Asiakkaamme ovat antaneet palvelullemme jo vuosien ajan kiitettävän kouluarvosanan (keskiarvo viikoittaisista neu-vontapalveluiden palautteista yli 9). www.ladec.fi | www.lahtibusinessregion.fi