Tartu verkkoon- menesty verkkokaupassa ja erotu somessa
lmoittautuminen tilaisuuteen on päättynyt. Mikäli vielä haluat mukaan etkä ole ilmoittautunut, laita sähköpostia niina.sipila@ladec.fi
Huomiothan tilaisuuden paikan vaihtuneen Sibeliustalolle!
Verkkokauppoja syntyy paljon jatkuvasti. Osa niistä menestyy ja osa ei. Mikä erottaa menestyjät? Mitä teen jos haluan kokeilla liiketoimintaa verkossa?
Monet verkkokaupasta haaveilevat kuvittelevat verkkokaupan olevan mahdollisuus hifistellä oman mielenkiinnon aiheensa ympärillä. Tehdä sivut ja odottaa tilausten tuloa. Todellisuudessa verkkokauppa on kuitenkin jatkuvaa ja kovaa työtä. Verkkokauppaa tulee markkinoida ammattitaidolla, tuotekuvauksia pitää hioa, käyttöpääomaa tulee optimoida ja tavarat pitää toimittaa - pelkkä tuotetieto ei riitä. Toisaalta verkkokaupassa maarajat ovat vain kivijalkamyyjien mielikuvitusta! Verkkokauppa on aina kansainvälistä.
Yli kymmentä verkkokauppaa pyörittävän Edututor Oy:n Mika Niemi tulee kertomaan tuloksekkaasta verkkokaupassa toimimisesta.
Sosiaalisen median ilmiön luominen on taitolaji. Miten erottautua kaikkien brändien keskeltä?
Ensinnäkin yrittäjän pitää erottautua muista. Tämä onnistuu ajattelemalla asiaa niin sanotusti laatikon ulkopuolelta. Ihan ensiksi on löydettävä kohderyhmälle ne aidosti relevantit tekijät. Nykypäivän some-maailmassa korostetaan herkästi itsestäänselvyyksiä, eikä osata puhua lisäarvoa tuottavista asioista. Erottautuminen vaatii ratkaisevien tekijöiden esittämistä muista erottuvalla tyylillä ja tavalla. On oltava rohkeasti erilaisia.
Varustelekan perustanut Valtteri Lindholm avaa heidän menestystarinaansa tilaisuudessamme.
OHJELMA
klo 8.30 kahvitarjoilu
klo 9.00 Tilaisuuden avaus
Lahden Seudun Kehitys LADEC Oy
Klo 9.05 Mitä verkkokauppayrittäjyys oikeasti on?
Mika Niemi, Edututor Oy
Mika Niemi on toimitusjohtaja Edututor Oy:ssä, joka pyörittää verkkokauppoja Suomessa, Ruotsissa ja Baltiassa. Yrityksellä on yli kymmenen verkkokauppaa (mm. grillikauppa.com, egrillen.se, paista.fi jne). Edututor keskittyy ”kansainväliseen lokalisoituun niché-erikoiskauppaan” ja on kasvanut nopeasti seitsemän vuoden historiansa ajan. Vuonna 2017 Financial Times nimesi Edututorin FT1000: Europes Fastest Growing Companies listalle.
Mika Niemi on taustaltaan liikkeenjohdon konsultti ja konsultoinut satoja yrityksiä sekä vetänyt johtamisen ja markkinoinnin koulutuksia yritysjohtajille ympäri Suomen. Mika julkaisi alkuvuodesta 2016 entisen kollegansa Antti Sekin kanssa kirjan Menesty Yrittäjänä (Talentum) sekä kirjoittaa yrittäjyydestä Kauppalehden toimituksen blogiin. Mika myös edustaa verkkokauppaa Kaupan Liiton hallituksessa, joka on Suomen suurin työnantajaliitto.
klo 10.15 Some ja siellä markkinointi
Valtteri Lindholm, Varusteleka Oy
Valtteri Lindholm on perustanut Varustelekan ja erikoistunut Lekan sisällä brändäykseen, tuotesuunnitteluun, someen ja markkinointiin. Esitykseen koitetaan tiivistää mahdollisimman paljon hyviä vinkkejä Lekan menestystarinasta.
Varusteleka on armeijaylijäämän ja ulkoilun erikoisliike. Yritys perustettiin vuonna 2003 ja on kasvanut nopeasti Euroopan suurimmaksi alallaan. Talon väkeen kuuluu 55 innokasta osaajaa ja liikevaihto vuonna 2016 oli 9,6 miljoonaa euroa.
klo 11.30 Verkostoituminen ja mahdollisuus tutustua palveluntarjoajiin
Mahdollisuus lounastaa Sibeliustalon Lastu -ravintolassa.
Tilaisuus on maksuton.
Ilmoittaudu mukaan kuulemaan Suomen johtavien verkkokauppojen perustajilta kuumimmat neuvot verkkokaupan menestykseen ja erottautumiseen perjantaina 6.10 klo 8.30-12.00 Sibeliustalolla, Puusepän salissa (Ankkurikatu 7, Lahti). Pääset samalla verkostoitumaan niin markkinoinnin kuin verkkokaupan ammattilaisten kuin vasta-alkajienkin kanssa.