Dinox Sport Oy:ltä uusi tuotesarja Euroopan markkinoille
Hollolalainen Dinox Sport Oy valmistaa ja maahantuo liikunta- ja kuntoiluvälineitä räätälöidysti kuntosaleille, työpaikoille ja koteihin. Yrityksellä on vakaa pyrkimys laajentaa liiketoimintaansa Euroopan markkinoille uudella tuotesarjalla. Lahden Seudun Kehitys LADEC Oy on ollut vahvasti mukana tuotekehitysprojektin valmistelussa ja rahoituksen kokoamisessa.
Yritys on perustettu vuonna 2013, ja se työllistää tällä hetkellä kahdeksan ihmistä. – Lisäksi meillä on runsaasti alihankkijoita ympäri Päijät-Hämeen. Valikoimiin kuuluu kaikenlaisia kuntoiluun liittyviä välineitä puolapuista jumppapatjoihin ja kuntosalikehikoihin. Pystymme räätälöimään tuotteet esimerkiksi mittojen ja värien mukaan, kertoo yrittäjä Jaakko Finne. Yrityksen toinen omistajista on Toni Kuusisto.
Itsestä huolehtiminen on tätä päivää. Siksi ihmisten liikuntakäyttäytyminen lisääntyy ja samalla monipuolistuu. Finne kertoo, että heidän tarkoituksenaan on, ettei kuntoiluvälineitä tarvitsisi enää piilottaa katseilta, vaan ne olisivat osa kotien ja toimistojen sisustamista.
Siksi designilla on iso merkitys laitteiden tuotekehityksessä. Tässä LADEC on ollut ja on yhä vahva yhteistyökumppani. Parhaillaan on meneillään hanke, jonka tavoitteena on kehittää Official fitness brand of Santa Claus -tuotesarja. LADEC on sparrannut Dinoxia tuotekehityshankkeen alkuvaiheessa erityisesti muotoilun näkökulmasta ja miten muotoilu voidaan yhdistää tuotekehitysprojektiin sekä muuhun toimintaan.
– LADEC on ollut korvaamaton apu erityisesti muotoilukokonaisuuden hahmottamisessa ja rahoitusneuvonnassa. Käynnissä olevaa hanketta rahoitetaan ELY:n kehittämisavustuksen turvin, ja LADEC on aukonut ovia ja neuvonut meitä muutenkin rahoitukseen liittyvissä asioissa.
LADEC auttaa kansainvälistymisessä
Hanke jatkuu ensi kevääseen saakka, jolloin tuotesarja lanseerataan Euroopan markkinoille. Myös Dinox Sportin kansainvälistymiseen LADECilla on antaa eväitä. – Etsimme sopivia messuja, mietimme tuotesarjan lanseerausta ja saamme heidän monilta asiantuntijoilta sparrausapua, miten maailmalla menestytään.
"LADEC on ollut korvaamaton apu erityisesti muotoilukokonaisuuden hahmottamisessa ja rahoitusneuvonnassa."
Finne kertoo, että suomalaista muotoilua ja työtä arvostetaan Euroopassa. Uuden tuotesarjan suunnittelussa on huomioitu myös suomalaisia raaka-aineita. Esimerkiksi koivua pyritään käyttämään mahdollisimman paljon.
Jotta Euroopan valloittaminen onnistuisi, tarvitaan kattava jälleenmyyntiverkosto. Tässäkin asiassa LADEC on antanut asiantuntemustaan. Official fitness brand of Santa Claus –tuotesarjan kohderyhmä on ensisijaisesti perheet ja yritykset, joten myös verkkokauppaan panostetaan.
– Nykyään yrityksissäkin kuntoiluvälineet pyritään sijoittamaan suoraan toimitiloihin eikä erillisiin kuntosaleihin jonnekin kellaritilojen perukoille. Siksi esimerkiksi toimistossa olevien puolapuiden tulee näyttää tyylikkäiltä ja niin houkuttelevilta, että työn lomassa voi käydä tovin riippumassa ja helpottaa siten niska-hartiakipuja, kertoo Finne.
Dinox on käyttänyt koko olemassaolonsa ajan LADECin palveluja ja on saamaansa apuun tyytyväinen. – Olemme oppineet tuntemaan toisemme puolin ja toisin. Tiedämme, kuka LADECissa mitäkin sektoria hoitaa. Heidän avulla olemme päässeet avaamaan monia ovia nopeasti ja voimme kääntyä heidän puoleen ihan pienissäkin asioissa. LADEC ei jätä yrittäjää yksin.
Dinoxin monipuolinen tuotevalikoima:
- Suomen laajin valikoima välineitä kehonpainoharjoitteluun
- voimisteluvälineet
- toiminnallisen harjoittelun välineet
- crosstrainingvälineet
- painoharjoitteluvälineet
- välineet lasten liikuntaan
- kotikuntoiluvälineet
- tankotanssi ja balettitangot
- kuntolaitteet
Tutustu muiden alueemme yritysten tarinoihin täällä.