Yrityspalveluseteli Lahti 2019 - Setelinsaajien kokemuksia

Risto Mäkelän toimittamassa kuvassa hän on yhdessä poikansa Markus Mäkelän kanssa.Yrityspalveluseteli investointiin, opetukseen

- Risto Mäkelä | Optikko Mäkelä Oy -

”Ennen Yrityspalvelusetelin hyödyntämistä istuimme alas LADECin yritysneuvoja Jyrki Rautkiven kanssa. Kävimme läpi 70-vuotiaan yrityksen nykytilaa ja tulevaisuuden näkymiä. Totesimme yhdessä, että markkinointiviestintämme kaipasi uutta ilmettä. Perheyrityksen markkinointibudjetti on kuitenkin rajallinen, joten päätimme hyödyntää 5000 euron Yrityspalvelusetelin yrityksen markkinointiviestinnän sparraukseen ja henkilökohtaiseen opetukseen. 

Buusterit.fi:n Jani Kaikkonen opetti meille tuotekuvausta ja kuvien hyödyntämistä valmiissa mainosmateriaaleissa. Jani uudisti myös nettisivumme ja opetti henkilökunnalle niiden päivityksen. Olemme aktivoituneet myös Facebookissa ja seuraavaksi otamme haltuun muita sähköisiä viestintäkanavia. 

Tällä hetkellä tiedostamme, mihin kaikkeen omat rahkeemme riittävät ja milloin tarvitsemme esimerkiksi valokuvaajan tai videokuvaajan apua. Yrityspalveluseteli oli erittäin hyödyllinen ja se antoi hyvän buustin toimintamme kehittämiseen.”

---

Optikko Mäkelä Oy on lahtelainen optikkoliike Hämeenkadulla, Lahden keskustassa. Kesällä 70 vuotta täyttävä optikkoliike tekee näöntarkastukset, silmälasien korjauspalvelut sekä muut alan oheispalvelut korkealuokkaisella kotimaisella osaamisella sekä tarjoaa käyttäjien tarpeisiin istuvat silmälasit, aurinkolasit ja piilolinssit kattavasta valikoimastaan. Yrityksellä on viisi työntekijää. --- Kuvassa Risto Mäkelä yhdessä poikansa Markus Mäkelän kanssa. Kuva: Optikko Mäkelä Oy ---

 

Yrityspalvelusetelillä kohdennettua markkinointiaKuvassa Säiliöhepo Oy:n yrittäjä Juha Kaislaoja.

- Juha Kaislaoja | Säiliöhepo Oy - 

”Saimme Yrityspalvelusetelin hyvään saumaan. Rakensimme sen avulla uusasiakashankintaan suunnatun markkinointikampanjan ja määrittelimme tavoitteet yhdessä mainostoimisto ADPro:n kanssa. Tarkasti harkittuun markkina-alueeseen ja kohdennettuun asiakassegmenttiin suunnattu sähköinen markkinointikirje lähti hiljattain noin 700 potentiaaliselle asiakkaalle. Heidän joukossaan oli isännöinti- ja insinööritoimistoja, rakennusliikkeitä sekä putkistosaneerauksia tekeviä yrityksiä. Sähköisen kirjeen lisäksi lähetimme 320 perinteistä paperikirjettä.

Kampanja on parhaillaan käynnissä, joten vielä emme osaa arvioida sen tuloksia. Kampanjan pääviesteihin ja toteutukseen olemme kuitenkin tyytyväisiä, samoin kuin yhteistyöhön mainostoimiston kanssa. 

Yrityspalveluseteli on erittäin hyvä kannustin toiminnan kehittämiseen. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että yritys voisi ulkoistaa itsensä myynnin ja markkinoinnin kehittämisestä. Kaikkinensa Yrityspalveluseteli antoi hyvän taloudellisen tuen toimintamme kehittämiseen ja mahdollisti hihojen käärimisen yhdessä asiantuntijoiden kanssa.”

---

Säiliöhepo Oy on lahtelainen yritys, joka tekee luvanvaraiset ja lakisääteiset öljysäiliöiden tarkastukset ja käytöstä poistot sekä haitta-aineiden, homeen ja asbestin kartoitukset ja purkutyöt yli 30 vuoden kokemuksella. Yritys työllistää 13 henkilöä ja se palvelee asiakkaitaan Etelä-Suomen alueella. --- Kuvassa Säiliöhepo Oy:n yrittäjä Juha Kaisalaoja. Kuva: Säiliöhepo Oy ---

 

Brändi-ilme uusiksi Yrityspalvelusetelin avulla

- Anssi Teva | Tavarataksi Finland Oy -Kuvassa Tavarataksi Finland Oy:n toimitusjohtaja Anssi Teva. Kuva: LADEC

”Yrityspalveluseteli antoi meille alkusysäyksen Tavarataksi Finlandin brändi-ilmeen uudistamiseen. Sen avulla etsimme ja saimme uuden markkinointiviestinnän yhteistyökumppanin, joka auttaa meitä parhaillaan erityisesti sähköisten viestintäkanavien haltuunotossa. MarketingFlow suunnitteli meille visuaalisen ilmeen, joka näkyy jatkossa nettisivuilla, Instagramissa, Facebookissa ja LinkedInissä sekä myynti- ja mainosmateriaaleissa.

40-vuotiaan yrityksen olikin jo korkea aika kirkastaa brändi-ilmettä ja tavoitella uusia asiakkaita sieltä missä ne luontevasti ovat. Olemme todella tyytyväisiä Yrityspalveluseteliin, joka antoi mainion alkusysäyksen brändiuudistuksen käynnistämiseen ja uusien kumppanivaihtoehtojen kartoitukseen.”

---

Tavarataksi Finland Oy perustettiin 1980 Lahden Mukkulassa nimellä Lahden Tavarataksit Oy joulukukkien jakelua varten. Liikeidea on alusta asti ollut toimittaa lähetykset lähtöpaikasta kohdepaikkaan ilman välivarastointia. Toiminnan tarkoitus vuonna 2020 on kiteytetty lauseeseen ”Nopeaa tiedon ja tavaran siirtoa”. Yrityksellä on toimipisteet Lappeenrannassa, Kotkassa, Kouvolassa, Lahdessa, Vantaalla, Tampereella, Turussa ja Porissa. Yritys työllistää 13 henkilöä ja sen verkostoon kuuluu 134 Tavarataksiyrittäjää ja niiden yli 300 kuljettajaa. Liikevaihto vuonna 2019 oli 21 miljoonaa euroa. --- Kuvassa Lahden Tavarataksit Oy:n toimitusjohtaja Anssi Teva. Kuva: LADEC ---

----
Haastattelut ja tekstit:
Taru Schroderus