IoT Paja -säätiö tarjoaa laitteistoja ja rahallista tukea IoT-ratkaisujen kehitykseen

14.2.2018

IoT Paja -säätiö auttaa yrityksiä alkuun toimimalla ponnahduslautana IoT-ratkaisujen alkuvaiheen laitekehityksessä.

Säätiö on syyskuusta 2017 tarjonnut alan yrityksille mahdollisuuden työskennellä laboratoriossaan ja hyödyntää henkilöstönsä tuotteistamisosaamista. Säätiön laboratorion asiakkaaksi voivat hakea kaikkialla Suomessa toimivat startup- ja pk-yritykset. Hakemuksen voi jättää osoitteessa www.iotpaja.fi.  Mukaan valitut yritykset saavat säätiön laboratoriossa tarvitsemansa laitteet käyttöönsä sovituksi ajaksi. Laboratoriossa on laaja valikoima edistyksellisiä laitteistoja IoT-prototyyppien rakentamiseen. Laitteistoilla voidaan kehittää elektroniikkaa, mekaniikkaa sekä IoT-ohjelmistoratkaisuja. Tarkemmat tiedot säätiön laitteistoista löytyvät säätiön kotisivuilta.

Nyt säätiön asiakkaaksi hyväksytyt ja siellä työskentelevät yritykset voivat hakea myös taloudellista tukea tuotteen suunnitteluun, patentointiin, testaukseen, valmistukseen, esittelyyn ja markkinointiin.

Rahoituksen myöntämisestä ja määrästä päättää Pajan johto hakemusten ja oman harkintansa perusteella. Rahoitus on 4 000, 10 000 tai 20 000 euroa, ja sitä voidaan myöntää samaan hankkeeseen maksimissaan kolme kertaa kahdessa vuodessa. Kokonaisrahoitus yhdelle hankkeelle voi olla enintään 40 000 euroa.

”Rahoitus täydentää jo ennestään laajaa tukivalikoimamme IoT-laitekehityksen alussa oleville pk-yrityksille ja startupeille. Meillä on tarjota yritysten käyttöön ilmaiseksi erittäin monipuolinen laboratorio. Ne saavat tuekseen myös tiimimme huippuosaajat tuotteistamisen, mekaniikan, elektroniikan ja ohjelmistosuunnittelun aloilta”, kertoo IoT Paja -säätiön toimitusjohtaja Matti Hellgrén.

IoT Paja on voittoa tavoittelematon säätiö. Se toimii itsenäisesti, omalla henkilöstöllään ja tukee alan yrityksiä kehitysalustoista riippumatta. Säätiön antama tuki on vastikkeetonta eikä johda omistus- tai IPR-sitoumuksiin. Säätiö ja laboratoriotilat sijaitsevat Espoossa Keilalahdessa.

Lisätietoa:
www.iotpaja.fi

www.iotforge.fi

contact@iotforge.fi

IoT Paja -säätiö tukee startup- ja pk-yrityksiä IoT-tuotteiden kehityksessä. Säätiö tarjoaa yritykselle mahdollisuuden hyödyntää säätiön henkilöstön osaamista ja laboratoriota yrityksen idean tuotteistamisessa. Laboratorioon hyväksytyt yritykset voivat hakea säätiöltä myös taloudellista tukea. IoT Paja on voittoa tavoittelematon säätiö, joka toimii itsenäisesti, omalla henkilöstöllään ja tukee alan yrityksiä kehitysalustoista riippumatta. Säätiön antama tuki on vastikkeetonta eikä johda omistus- tai IPR-sitoumuksiin.