Haemme sähköisen liikenteen liiketoimintakehittäjää

11.3.2021

Mies pitää kädessään turkoosia puhekuplakylttiä, jossa lukee "Hae meille" ja hänen oikealla puolellaan on nainen, jolla on kädessään turkoosi hymynaamahymiö.

LADEC on ainutlaatuinen työpaikka: Autamme vuosittain satoja yrityksiä – aloittavista yksinyrittäjistä isoihin teollisuus- ja palveluyrityksiin – niiden liiketoiminnan kehittämisessä, kasvussa ja sijoittumisessa Lahden seudulle.  Uskallamme väittää, että missään muualla et saa samanlaista kattausta yrityselämän koko kirjoon!

Teemme intohimolla työtä alueemme sekä yritysten elinvoiman ja menestyksen eteen.

Toimintamme mahdollistavat seutumme kunnat: Lahti, Asikkala, Hartola, Hollola, Iitti, Orimattila ja Padasjoki, joiden kanssa teemme tiivistä yhteistyötä yritysten arjessa auttamiseksi.

Haemme sähköisen liikenteen liiketoimintakehittäjää

Haemme nyt joukkoomme Sinua, tulevaisuuteen orientoitunutta osaajaa, kehittämään yritysten sähköiseen liikenteeseen liittyviä liiketoimintamahdollisuuksia ja vaikuttamaan liikenteen murrokseen Suomessa ja kansainvälisesti. Saat tehtäväksesi kehittää ja kasvattaa juuri perustettua Lahden seudun sähköisen liikenteen klusteria ja vastata sen käytännön toiminnasta.

Lahti on Euroopan ympäristöpääkaupunki 2021 ja asettanut tavoitteekseen olla hiilineutraali kaupunki jo vuonna 2025 – ensimmäisenä Suomessa. Lahdessa kehitetään tulevaisuuden hiilineutraalin liikenteen ja logistiikan ratkaisuja, joilla on globaali markkinapotentiaali. Nämä ratkaisut voivat liittyä esimerkiksi latausinfraan, älykkäisiin sähköverkkoihin, automaattiseen ajamiseen sekä uusien käyttövoimien teknologioihin ja tuotantotapoihin (mm. P2X, vety). Sähköisen liikenteen klusteri kokoaa alan yritykset, korkeakoulut ja muut toimijat yhteen luomaan mahdollisuuksia uudelle kansainväliselle liiketoiminnalle.

Sinun tehtäväsi on tunnistaa yritysten yhteisiä liiketoiminnan kehitystarpeita ja -aihioita sekä auttaa niitä toteutumaan. Yhdistät yrityksiä, korkeakouluja ja muita toimijoita tarve- ja markkinalähtöisiin kehityshankkeisiin, ja autat löytämään niille rahoituksen ja kumppanit. Suunnittelet sekä toteutat klusterin käytännön toimenpiteitä ja osallistut uusien yritysten kontaktointiin. Tuot myös oman osaamisesi ja näkemyksesi sähköisen liikenteen tulevaisuuden kehityksestä klusterin toimintaan.

Sinulla on vahva osaaminen esimerkiksi ajoneuvoteollisuudesta tai sähkö- ja automaatiotekniikkaa hyödyntävästä teollisuudesta. Tunnet sähköisen liikenteen ja uusien käyttövoimien teknologista kehitystä ja sovelluksia. Olet liiketoimintaorientoitunut, mutta osaat työskennellä luontevasti myös julkisen sektorin ja tutkimusorganisaatioiden kanssa. Hankevalmistelu ja rahoituksen kokoaminen ovat osa työtäsi, joten kansallisten ja kansainvälisten rahoituskanavien (mm. Business Finland, EU) tuntemus on sinulle eduksi. Sinulla on sujuvat yhteistyötaidot, koska tulet työskentelemään tiiviisti yhdessä muiden asiantuntijoidemme sekä yhteistyökumppaniemme kanssa. Sopiva koulutustausta työhösi on esimerkiksi korkeakoulutasoinen sähkö-, energia-, ajoneuvo- tai konetekniikan tai kaupallinen koulutus.

Hae tiimiimme!

Kyseessä on määräaikainen työsuhde, jonka perusteena on hankerahoitus. Työ alkaa mahdollisimman pian ja jatkuu 31.12.2022 asti.

Mahdolliset kysymykset tehtävästä voit esittää maanantaina 15.3. klo 12-15 tai torstaina 18.3. klo 9-12 Tomi Turalle, 050 323 1050.

Hakemus palkkatoivomuksineen tulee toimittaa 28.3.2021 mennessä osoitteeseen rekry@ladec.fi .