Jaa sivu

Lindorff on tyytyväinen lahtelainen

Lindorff on eurooppalainen luotonhallinnan palveluntarjoajia, jonka palveluksessa on Suomessa 500 asiakaspalvelun, myynnin ja taloushallinnon ammattilaista. 40 heistä palvelee suomalaisia lasku- ja maksuasioissa Lahteen keväällä 2012 perustetussa valtakunnallisessa palvelupisteessä.

Lindorff on johtava luotonhallinnan ja maksamisen palvelujen tuottaja Suomessa ja Euroopassa. Lindorff huolehtii palvelukumppanina eri yritysten luotonantoon liittyvistä toiminnoista: Käytännössä suomalainen kuluttaja voi saada Lindorffista tavallisen laskun, perintäkirjeen tai ostoksen yhteydessä haetun kertaluoton.

Lindorffin osastopäällikkö Krista Mäki kertoo yrityksen hakeneen muutama vuosi sitten kasvavalle asiakaspalveluyksikölleen uutta toimipaikkaa julkisella haulla. Kriteerinä olivat keskeisen sijainnin lisäksi hyvät toimitilat ja osaavan asiakaspalveluhenkilöstön saatavuus.

- Lahden palvelualttius oli heti erinomaista. Saimme Ladecista oman yhteyshenkilön, jolla oli vastaukset kysymyksiimme ja joka avasi meille yhteydet lahtelaisiin toimijoihin. Meitä palveltiin todella hyvin, Mäki kiittelee.


Kivenheitto rautatieasemalle

Uuden toimipisteen sijaintia harkittiin tarkasti. Kun uudet toimitilat järjestyivät Askonalueelta, josta on vain kivenheitto rautatieasemalle, vaakakuppi kallistui Lahteen. Täältä pääsee muutamassa tunnissa vaikkapa Lindorffin pääkonttoriin Turkuun.

- Lahden etuihin lukeutui myös se, että kaupungissa oli ollut jo aiemmin contact center-toimintaa. Paikkakunnalla oli siis jo valmiiksi asiakaspalveluosaamista. Olemme saaneet erittäin korkeatasoisia hakemuksia avoimiin asiantuntijatehtäviin Päijät-Hämeestä, mutta myös pääkaupunkiseudulta. Sijainnista on siis etua molempiin suuntiin.

Työntekijöiden vaihtuvuus on ollut Krista Mäen mukaan Lahdessa pientä.

- Lahden toimipisteen menestyksestä kertoo sekin, että sen työntekijäjoukkomme on jo kaksinkertaistunut alun kahdestakymmenestä. Siihen on helppo olla tyytyväinen.

Teksti: Taru Schroderus